Tuesday 2 August 2011

Wedding theme

Color memainkan peranan yang amat penting dalam majlis perkahwinan, sebelum anda start shopping and perlu tahu apakah color theme atau concept yang ingin anda tonjolkan dalam majlis perkahwinan…..


Red theme

Merah selalunya dikaitkan dengan berani, I love u, sexy dan banyak lagi. Ramai yang memilih merah sebagai theme untuk majlis perkahwinan mereka, walaupun merah tampak garang tapi jika di blend kan dengan warna warna yang lain ianya akan memberi impak di luar dugaan. Contohnya use pastel or bright pink flowers and campurkan dengan merah atau the other way around—bunga merah with accents of bright or pale pink. Tambahkan tone2 lavendar atau hydrangea ungu.
Jangan takut untuk bereksperimen dengan color tapi hati-hati jangan terlalu excited hingga semua color anda campurkan.
Di bawah ni adalah pic2 yang I google sebagai rujukan …


Blue theme

Untuk couple yang suka kan warna biru, anda boleh jadikan tema biru sebagai tema wedding anda. Biru adalah warna yg sesuai untuk Fairy Tale Wedding theme. Sekiranya majlis perkahwinan anda berhampiran dengan tasik, ponds atau laut, biru adalah pilihan yang bijak kerana biru selalu dikait kan dengan nature.
Ada banyak color yang boleh digandingkan dengan warna biru contoh nya biru & putih, biru & light pink dan sebagainya. Memilih decorations, centerpieces and flowers yang sesuai can help you create an amazing look at any reception hall and venue. Guna kan imaginasi anda dan jadikan perkahwinan anda lebih bermakna dan meninggalkan memori yg indah




2 comments:

  1. Black & White how? Is it nice

    ReplyDelete
  2. B&W a little too plain utk wedding. Purple would be nice

    ReplyDelete