Tuesday 17 December 2013

Apa yang anda tidak tahu tentang Wedding Bouquets...

I baca satu article ni and I find it very interesting..I’m sure  u all pun pernah terfikir, ‘ why does the bride carry a  bouquet? Walaupun the origin of this tradition is a little blurred.. tapi one of the reasons that brides carried bouquets kerana keperluan untuk menutup atau menghilangkan bau badan dan untuk berbau harum on that special day. Orang zaman-zaman dulu jarang mandi, Masa abad ke 15 dulu mereka hanya mandi sekali dalam setahun iaitu pada bulan May and generally diaorang akan kawin pada bulan June dan untuk mengelak kan bau badan, mereka akan memegang bunga di hari perkahwinan so bau badan tu tak lah menyusup kat rongga-rongga hidung pengantin lelaki atau tetamu kan..

Ada lagi satu kepercayaan membawa bouquet adalah untuk menjauhkan evil spirits dari terkena pengantin tapi bouquet ini di buat dari daun-daun herba  dan mungkin juga bawang putih. Interesting kan?  
Zaman sekarang hand bouquet hanya untuk penyeri pengantin jadi pelengkap baju kita yang glamour. Zaman kita pengantin mandi berkali-kali siap mandi bunga lah ..mandi susu lah..sental sana, sental sini tak wangi juga tak tahulah kan..

Apa pun without hand bouquet tak lengkap baju kita..tak glamour lah nanti..tak boleh nak baling-baling untuk orang lain sambut pulak ..

Kalau ada sesiapa yang nak order hand bouquet boleh hubungi kami....kami berikan yang terbaik ..













No comments:

Post a Comment